20 de febrer 2007

i això del "hub" és menja?

El tema de la concessió de la T2 de l'aeroport del Prat es d'aquells amb els que no m'hi aclareixo. D'entrada tinc clar que només per pur xovinisme, m'encantaria que l'aeroport del Prat fos la repera amb bicicleta. Som collonuts! D'altra banda em pregunto per que? Vull dir, per que necessitem convertir l'aeroport de Barcelona un un hub trans-oceànic? Els empresaris catalans semblen tenir-ho molt clar: millor aeroport = millors comunicacions = millors business. Ara bé, i nosaltres? sortim en aquesta equació dels empresaris? Ho dic perquè vam començar amb el "Barcelona, més que mai" i ara estem amb el "Barcelona, la millor botiga del món", no fos pas que acabéssim amb la "Barcelona, més empresa que mai". Al cap i a la fi, em passa el mateix que amb els milions d'€ que diuen aporta a la ciutat la fira del 3 GSM. Barcelona capital tecnològica mundial. Molt bé. De puta mare. Som collonuts! on són els milions? També vaig tenir la mateixa sensació amb l'opa de Gas Natural a Endesa. Recordo sentir-me insultat i ofès per com ens van tractar, tot i no tenir una sola acció en cap de les dues empreses.

Segurament dec ser curt de mires i no entenc que tot està connectat. De fet i manera que si els hotelers, els grans restauradors, Gas Natural o la Caixa es folren amb fires, super-aeroports i opes... jo també ho faig en forma de... recepcionista? taxista? cambrer? lampista? caixer? M'agradaria pensar que la connexió es tanca en un gran cercle de fraternitat i ELLS també pateixen i es solidaritzen amb mi quan em veuen desesperat buscant un pis a un preu assequible per Barcelona, d'immigrant explotat literalment a la construcció o d'usuari del rodalies de RENFE (especialment els de la línia Vic-Barcelona).

Perquè tinguem un aeroport amb un hub que ti cagues podeu passar-vos per aquí a donar suport. Som collonuts!

6 comentaris:

Anònim ha dit...

Si es menja del "hub"? Doncs nomes ho tens que preguntar als teus companys progressistes de la direccio de Madrid perque tenen tan d'interes en que a Madrid hi hagi hub i al altres llocs no. Facil, oi?

Per cert que el hub no es incompatible amb la bona qualitat del transport ferroviari de rodalies, com tambe els pots preguntar als teus dirigents madrilenys que s'ho han muntat molt be.

Aqui ho tenim malament, sobre tot mentre tinguem una colla de venuts que defensen interessos aliens en nom de la germanor i la solidaritat ... del pobre amb el ric, i a no a l'inreves.

Anònim ha dit...

a mi ibèria no em fa cap gràcia...

però si viatjo per europa o a la resta del món prefereixo "low cost".

sembla que "low cost" cap a BCN no omple les suits *****.

és necessiten vols amb business class per omplir-los...

evidenment omplir els hotels de ***** és positiu per tots els barcelonins i més enllà.

Anònim ha dit...

quanta hipocresia barata!!!!
Com es pot insinuar que no ens calen millors comunicacions, ni millors fires, ni millors empreses, etc.
Realment, si que ets curt de mires. I amb molt poca gràcia.
En un panorama internacional en que totes les ciutats competeixen per fer-se un lloc al món, ara els catalans ens hem d´aïllar, quedar-nos a casa mirant el Tomate i lamentant lo desgraciats que som.
Si Barcelona no és capaç d´atraure grans empreses que generen riquesa, on treballaran els nostres fills? de cambrers o paletes!!!. Pq la gent preparada anirà a Madrid, ja que allí si que s´han preocupat d´acollir les grans empreses.

Dessmond ha dit...

T'has passat, Papitu! Demana-li a en Tremosa que en pensa del tema!

Anònim ha dit...

En referència al que dos o tres, o potser cuatre comentaris mes amunt parla d'hipocresia. Dons segurament, si tenim un hub els teus fills acabin treballant de cambrers a algun dels hotels que els prohomes de Barcelona pensen construir, millor dit seguir construint a expenses del hub. Tinc la sensació de ser imbecil pel fet de pensar que es poden ficar la ampliació de l'aeroport on els hi càpiga, JO no en treuré cap benefici, n'estic plenament convençut (ni els meus fills). Particularment en a mi la sensació que em dona tant Barcelona fashion es que cada cop em costa mes calers fer qualsevol cosa, des de pendre un tallat, fins a comprar un pis.

Anònim ha dit...

Jo no he entès que Papitu digués que el famós hub fos dolent per a Barcelona. Probablement el hub internacional sigui molt bo per a Barcelona. Però molt probablement seria encara millor que tots ens afanyéssim com Papitu en denunciar que sigui bo solament per un part molt concreta de Barcelona, les mateixes famílies de sempre que hi fiquen la cullera a totes les sopes. Molt fi Papitu, aquí amb el mantra de la lluita que tots hem de fer en nom de la pàtria uns quants fan l’agost i altres, si tenen sort, de cambrer mal pagats als hotels del prohomes Barcelonins con diu l’anònim que em precedeix.