29 de juliol 2007

RENFE: Gràcia - Badalona 1h 35 min

Des de fa una mica més de 5 anys sóc un habitual de la línia del maresme de renfe. El trajecte Gracia - Badalona centre el faig, si tot va bé, en uns 35-40 minuts. De forma intermitent misterioses vagues de zel dels maquinistes no anunciades per renfe, trens que desapareixen, retards no justificats, etc fan sumar al trajecte entre 10 i 15 minuts i haver de viatjar com una anxova enllaunada.

Ahir tocava dinar a Badalona, em vaig plantar a plç Catalunya per agafar el tren que en 15 minuts m'havia de dur a les platges de Badalona. Era la tercera vegada que feia aquest recorregut aquesta setmana i no tenia prevista cap sorpresa com la que em vaig trobar. "Degut a les obres a l'estació de Sants del dia 28 de juliol al 11 de setembre la línia C1 (la línia del maresme) ja no s'aturarà ni a L'Hospitalet ni a Sants, ni a Plaça Catalunya, ni a Arc de Triomf. El seu nou recorregut s'iniciarà a l'Estació de França i finalitzarà a Mataró". Entre quatre i cinc informadors absolutament desbordats no paraven de repetir aquesta cantarella a centenars de persones que col·lapsavem les guixetes de plç Catalunya. Una solució passava per agafar el metro, baixar a Clot, fer transbordament a la renfe i procurar agafar un tren direcció Mataró a l'estació del Clot que estava absolutament de gom a gom. Total una mica més d'una hora i mitja.

A vosaltres us han informat amb anticipació d'aquests canvis? us han explicat les alternatives de transport? us han posat autobusos per cobrir les zones afectades? A mi tampoc. Arribes, t'ho trobes, t'ho mires i t'espaviles ¿o que us havíeu pensat?

¿Un altre mètode és possible? ¿Un altre renfe és possible? Aquest estiu la TMB, com ja es habitual, esta fent obres d'adequació en algunes parades. La línia més afectada és la quatre (la groga). Durant quasi dues setmanes abans de començar les obres la companyia es va dedicar a informar als viatgers per activa i per passiva dels canvis. Megafonia, cartells i tríptics dedicats exclusivament a anunciar quines obres estaven fent, perquè les feien i quines alternatives de transport teníem els usuaris per cadascuna de les parades afectades, posant a disposició dels usuaris tot un seguit d'autobusos especials que fan el recorregut de la línia afectada amb la mateixa freqüència que el metro.

El pla de xoc de renfe que havia de solucionar tots els problemes de rodalies és una vergonya, o millor dit una enganyifa. Els passatger continuem sent la darrera preocupació de la companyia. Una vegada més ens foten el pèl. Una vegada més queda palès que per alguns només som una colònia.

2 comentaris:

mar ha dit...

jo me'n vaig assabentar aquest divendres quan el tren es va aturar durant una hora i mitja abans d'entrar al clot... i no va ser per megafonia, perquè ni tan sols ens van dir res del perquè estavem alla aturats...
m'ho va dir el noi que seia al meu davant... vam tenir un parell d'hores per parlar sobre la renfe... i ens sentíem afortunats perquè almenys aquell dia havíem trobat seient... en fi, que aquest dilluns ja no sé si anar a treballar, perquè a l'hora que hi arribi ja serà l'hora de plegar
estic de la renfe fins els "dellonces"!

Papitu ha dit...

Mar: Curiosa història. Dependre de la renfe per anar a treballar és un patir... paciència i bon estiu.