16 de febrer 2007

L'ajuntament central

Darrerament els dijous, sortint de la feina, faig cap a la meva xarcuteria de capçalera. La regenta una dona gallega d’uns 50 anys no molt xerraire, però amb qui comparteixo un “secreto” i cada dia més conversa. Ahir mentre anava tallant el pernil em va explicar que aquest any tindríem dos o tres carnestoltes:


- Els de Gràcia, que circulen per dins del barri seguint la ruta de les places i l’altre... bueno... el de l’ajuntament central... creo que comença a Lesseps i baixa pel carrer Major fins als Jardinets.


Vaig somriure, hem va fer gracia com aquesta bona dona va fer servir la paraula central, per referir-se a l’ajuntament de Barcelona, de la mateixa manera que alguns dels nostres polítics la utilitzen per referir-se al govern de Madrid.


Hereu tremola, a la Vila de Gràcia encara hi viuen uns quants irreductibles que no volem sotmetre'ns al centralisme de la Plaça Sant Jaume.

1 comentari:

Colomet ha dit...

A Sant Andreu no era estrany sentir algú que deia "me'n vaig a Barcelona". També recordo el meu avi poblenoví quan deia "avui he anat a Barcelona". Per tocar la pera, jo també ho dic :) Visca la perifèria!!