20 de juliol 2007

Adif: túnels com filets de plastilina

Finalment tenim l’AVE a tocar de Barcelona. La idea és poder arribar a connectar-nos amb França algun dia i per tant cal anar més enllà de Barcelona. Fins fa no pas massa, curiosament uns mesos abans de les eleccions municipals, tothom tenia clar (menys els veïns afectats) que era bo per la ciutat que el tren passes pel centre de la ciutat. Fins i tot es va parlar de fer una gran estació al Passeig de Gracia.

En aquests moments la situació és ben diferent el govern espanyol i l’equip municipal s’han quedat sols defensat un traçat pel centre de la ciutat que irrita i angoixa als veïns. Uns veïns que s’han vist recolzats per una oposició àvida de llenya per cardar al foc i un patronat de la Sagrada Família amb una sorprenent capacitat mediàtica.

Tot i connectar amb l’angoixa dels veïns, entenia que la millor manera d’anar de l’estació de Sants a la Sagrera només podia ser passant pel centre. Alhora confiava que l’experiència del Carmel hauria de ser suficient perquè tothom estigués al cas de tot plegat.

Ahir escoltant la roda de premsa que van fer els tècnics d’Adif l’ànima em va caure als peus. Van venir per explicar-nos les obres i les mesures de seguretat que es prendrien per evitar desperfectes i alhora tranquil·litzar als veïns afectats pel traçat. De què van parlar? Doncs de “tunelillos” i “cosquillas”, tot plegat em va recordar els “hilillos como de plastilina” del Rajoy. Quina prepotència, quina supèrbia. Els veïns de l’eixample estan veritablement angoixats perquè veuen perillar les seves llars i les seves vides i això ha de merèixer per part de l'administració el màxim d’atenció. No val a badar, i sobretot no cal que ens enviin a quatre tècnics perque ens tractin a tots com si fossin imbècils. Som ciutadan adults i ens mereixem que ens tractin com a tals.

Un altre dia parlarem de la barra d’alguns que fan oposició amb el patiment aliè.

10 comentaris:

Colomet ha dit...

En tot allò que té a veure amb inversions (Foment, ADIF,...), a vegades tinc la sensació que de Madrit vénen a explicar-nos les coses com si fossim una colònia. Solidaritat interterritorial sí, fer el préssec no.

Independentment de tot això, i més enllà de la competició amb Madrit, podríem preguntar-nos quina utilitat té un TGV que no podrà anar a gaire més de 200 km/h (quan amb tecnologia Talgo sí que s'hi pot arribar per via convencional), ens trinxa el territori, i tenim una xarxa de rodalies que no va.

Ula ula!!

CdeCarabassa@hotmail.com ha dit...

Els mateixos tècnis de l'Adif, varen explicar que la Sagrada familia és una massa importantíssima que provoca deformacions en el terreny moltíssim més importants que les 'cojquillas' que farà el 'tunelillo'.
Ténen raó. Jo no pateixo per la Sagrada Família, jo pateijo per el pobre tunelillo.
A la Sagrada Familia encara li falta la seva nau centra i la torre més alta. Encara duplicarà la seva massa. El tunelillo passa per clarissimament atravessant el bulb de pressió en el terreny de la SF, un bulb que encara ha de creixer i provocar noves deformacions.
Clar que la SF no caurà,,,, però ho aguantarà el túnel?
L'opció més intel·ligent és el carrer Aragó, el més ample que tenim, en la direcció que toca, i a sobre ens permetrà millorar les interconnexions.

CdeCarabassa@hotmail.com ha dit...

Per cert Papitu, què en penses de la pasta que vol donar el ZP a les parteres? Ara tothom ho aplaudeix però et recordo que durant la campanya del 2006 el Mas ho va proposar i tú ho criticaves.

4-10-06: "Catalunya, en això estic d’acord amb el Sr. Mas, necessita polítiques educatives, familiars i d’habitatge de primera divisió. Una altre cosa és que aquests temes s’abordin i s’intentin solucionar a cop de xec"
PAPITU

Egocrata ha dit...

Molta gent parlant sense saber de qué:

1. L'Ave és de fet una inversió en Rodalies. La construcció d'una linea dedicada a trens de llarga distància treurà molt tràfic a la supersaturada linea del Garraf i als túnels d'Aragó y Plaça Catalunya. Es notarà força.

2. NO es pot passar l'AVE per Aragó. Ja hi ha un túnel arran de superficie a aquest carrer (que per cert, és ample perque abans les vies hi circulaven en trinxera) i no es pot passar per sota al haver-hi una pila de metro.

3. El túnel de l´AVE és absolutament inofensiu per les construccions al voltant. Tothom amb la parida del Càrmel, cony; un túnel mal fet no vol dir que els accidents siguin inevitables.

4. Sota la Sagrada Familia passen no una, sino dues linees de metro, amb freqüencies de pas molt altes. No han afectat l'edifici en absolut.

5. Sobre el TGV no anant a més de 200... 330-350 no és suficient? Perquè la via està disenyada per aixó, i el trens ja circulen a 300 sense cap problema. Els Talgo poden cambiar d'ample, però estan molt lluny d'aquestes velocitats.

Es clar que els tècnics de l'Adif tracten els veins com nens. Les tonteries que diuen són d'aquest nivell.

CdeCarabassa@hotmail.com ha dit...

Egocrata,
1. Em sembla molt bé que l'AVE millori rodalies
2. No em crec que el Portabella proposi un impossible.
3. L'AVE és inofensiu per les edificacions del voltat. Completament d'acord, a més passa a molta més profunditat que els metros que tenim. A mi em preocupa el mal que farà la SF a l'AVE no al revés.
4. Sota la SF no passa cap linea. si de cas pel costat en una àrea d'influència lleu del bulb de pressió de la SF. Dibuixa una forma de ceba sota la SF, veuràs com un túnel alt està menys influenciat per les pressions sobre el terreny de la SF que un túnel baix com l'AVE.

Colomet ha dit...

Egocrata, una mica de respecte. Independentment de la validesa dels teus arguments, si comences dient que els que hem escrit no sabem de què parlem i tu sí, comences malament. Així no em sorprèn que justifiquis l'actitud neocolonial de l'ADIF davant dels veïns. Els veïns afectats estan amoïnats per LES SEVES CASES, vull dir que encara que els seus arguments siguin febles i estiguin intoxicats pels interessos de l'oposició, i que jo no els comparteixi, entenc que puguin estar amoïnats, són LES SEVES CASES, poca broma. Nogensmenys són ciutadans, que paguen els seus impostos i tenen dret a que se'ls tracti com a ciutadans, no com a súbdits d'una colònia.

Aleix ha dit...

Era previsible que un traçat com aquest aixecaria polseguera i ja ho diuen que si no vols pols no vagis a l'era. Doncs això. Ara que no diguin que per uns o altres s'endarrereix l'obra. Per molt que vulguin minimitzar riscos, hi seran sempre i si hi ha alternatives més segures, doncs que tirin per allà. Quina mania en voler fer passar el tren pel mig de la ciutat. Que el fumin per un altre cantó i facin un tren llençadora com l'Orlyval de París, que sé jo.

yuanyu ha dit...

ADIF penos!

Pos extraordinari a l'Esquerroscopi

Papitu ha dit...

Colomet: La claves 100% d'acord. L'AVE representarà entre l'1 i el 5% dels passatgers de RENFE a Catalunya. Algú sap dir-me quin % del pastis d'inversions s'ha endut?

CdeCarabassa: Molt curiós això que planteges. ¿Serà capaç la SF de sostenir-se a si mateixa un cop estigui enllestida (torres i cúpula incloses)?¿i els túnels que corren per sota? Esperem que hi hagi bons geòlegs, enginyers i arquitectes treballant el tema. Per cert, repte afrontat.

Egocrata: la prepotència amb que respons encaixa amb la prepotència dels gestors de RENFE, dels tècnics d'ADIF, en definitiva dels amos que saben el que es fan i miren amb supèrbia un poble temorós per uns obres que poden (ni que sigui en el seu imaginari) posar en perill les seves llars. Respecte i comprensió que no ens veniu a romanitzar!

Yuanyu: l'ocasió s'ho mereixia. Benvingut.

Papitu ha dit...

Aleix: Efectivament el risc 0 no existeix i justament per això cal tenir en compte el principi de precaució i valorar el risc. Finalment morir d'esgotament si cal explicant, a aquells que es veuran afectats per les obres, els riscos i les garanties del traçat triat.