No puc entendre la reacció tan tímida que està tenint en aquest afer el govern de la Generalitat. La situació de les rodalies de RENFE és insostenible miri per on es miri. El transvals que representa per a milers de treballadors cada dia és insultant. La insensibilitat dels gestors de RENFE és manifesta en vers als usuaris, doncs han estat aquests qui han hagut d’exigir un telèfon gratuït d’informació, una oficina d’atenció a plaça espanya i fins i tot la gratuïtat dels bitllets. A RENFE se la saben molt llarga i no estaven disposats a regalar-nos ni l’aire que respirem als seus pudents trens. Tornem però a l’arrel de la qüestió ¿on és el govern de la Generalitat? On és el president Montilla? On és l’alcalde Hereu? On és en Carod-Rovira? On és en Saura? On són tots plegats? Segur que treballant de valent o fent treballar de valent per coordinar tots els efectius necessaris per evitar el col·lapse total, però tot i així manquen gestos de fermesa, gestos que ens facin entendre que estan amb tots nosaltres.
Hem pogut veure el conseller Nadal en roda de premsa declarant les prioritats del govern però no n’hi ha prou. Entenc que en una situació tan excepcional com aquesta hauria de ser el mateix president de la Generalitat qui hauria de sortir a la palestra per exigir solucions i responsabilitats a qui calgui (ministeri de foment, renfe, empreses contratades, etc). Demanar que s’aturin les obres de l’AVE allí on calgui per poder arreglar el desgavell actual. Posar data al traspas de rodalies. Fixar les condicions presupostaries que aquests traspàs necessita, donat que el merder on ens han fotut és producte de tres legislatures absolutament eixutes d’inversions. En definitva posar els collons sobre la taula per dir que ja n’estem tips de tanta potineria.
Cada dia és més clar que una de les prioritats del PSC és no erosionar al govern d’en ZP. Em fa molta llàstima veure com hi arrosseguen al govern en tot això. "No correspon al president de la Generalitat de demanar la dimissió d'un ministre" diu en Montilla. I tant president de fet fins i tot ho hauria fet fa setmanes si qui manés a Madrid fos el PP. Per acabar-ho d'adobar la ministra, que qui sap en quin món viu, encara va assegurant que l’AVE arribarà a Barcelona el 2007. Potser sí que es pensa que la rebrem amb flors i violes. Ja no ens importa un rave quan arribarà l’AVE, el que volem és un servei de rodalies que funcioni. Caguncony!
Resumint, tots plegats som una colla de rucs que no ens n'adonem que la culpa de tot, però de tot, tot plegat és només d'una empresa que és diu OHL. I el qui no pensi així és un mesell o vol que el PP guanyi les eleccions del mes de març. Aquesta és la seva "línia principal d'investigació", sinó li agrada pregunti que segur en tenen més, però ja us aviso que cap apunta cap aquells qui governen.
24 d’octubre 2007
OHL és la gran culpable ¿o potser és que vols que el PP guanyi les eleccions?
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
7 comentaris:
Jo crec que malgrat tot és una errada abordar això com a fruit d'un dèficit en la inversió en infrastructures a Catalunya, en lloc de com dèficit en la inversió en infrastructures ferroviàries en el conjunt de l'Estat, què és el que és.
Encara que aquí vivim una situació crítica, fora de la capital, tot es bastant desastrós. Ni se sap quan arribarà l'AVE a Portugal. Reobrir una línia és missió impossible. La línia Osca-Canfranc és un desastre i la connexió amb França una utopia. De ferrocarrils transversals més ràpids, res no se sap. I la manca de voluntat en realitzar noves línies, comença a Catalunya: preguntem-nos quantes es van desestimar de cara a la versió definitiva del Pla d'Infrastructures de Transports, mentre es treballa per allunyar el tren dels centres urbans i per tant de l'accessibilitat dels ciutadans (casos de Tarragona, Figueres...).
Per veure que no és només Catalunya, aquí deixo aquest documental de Caiga Quien Caiga:
http://www.youtube.com/watch?v=-JCHA-BzX5A
Inversions Foment 97-2007
"de tres legislatures absolutament eixutes d’inversions." unes més que d'altres i anem de mal en pitjor amb el govern "amic".
Yuanyu: Tens raó amb tot el que dius. De fet quan tothom demanava des d'aquí, fa uns quants anys la construcció de l'AVE, des d'Iniciativa és demanava la construcció de línies de "mitja" velocitat que connectessin el territori de forma transversal (Bcn-València, Bcn-Saragossa-Bilbao, Girona-Lleida-Saragossa, etc), millorar les rodalies i aprofundir en l'us de mercaderies. Postura que en el seu temps em van sorprendre per innovadores, valentes (on és aquella iniciativa?)i que vaig aplaudir.
Tot i així la prioritat avui és solucionar el desgavell. És intolerable que la gent estigui trigant dos hores més (anada/tornada) per anar a la feina. És intolerable que la ministra segueixi ocupant la cadira que ocupa i que el president de la Generalitat no hagi mostrat el seu enuig en públic.
Bacus: Gràcies per la imatge! Efectivament la sospita comença a ser que contra el PP vivíem millor. Qui vol enemics amb amics així.
http://www.telenoticies.cat/pnoticies/notItem.jsp?item=noticia&idint=224861
Montilla a Zapatero: "Això no pot continuar així"
mes gran mida del text
"Això no pot continuar així." Aquesta és l'exigència que va traslladar telefònicament el president José Montilla a José Luis Rodríguez Zapatero dimecres arran de la greu crisi ferroviària de les obres de l'AVE, segons publica el diari "La Vanguardia". Era el mateix dia que el president de la Generalitat es negava a demanar la dimissió de la ministra Magdalena Álvarez, a la qual consideren responsable de tot aquest gran desastre. Ella, en canvi, creu que són els seus col·legues socialistes catalans els que li estan buscant la ruïna política. El desgast polític a causa del desori ferroviari va a més i, segons una enquesta de la Generalitat, el transport és la segona preocupació social.
La tensió política contra els governs català i espanyol no para de créixer, a pocs mesos de les eleccions generals. Entre els socialistes catalans es defensa la decisió de Montilla de no demanar públicament la dimissió de la ministra de Foment, que sí que han demanat la resta de socis del govern, però en privat la indignació amb ella és immensa i arriba també a algun membre del Consell de Ministres i del Consell de Govern.
Acusen Álvarez de prendre decisions sense comunicar-ho a la Generalitat i, en moltes ocasions, sense conèixer la realitat del servei o la complicació que suposa aplicar alguna mesura, com la gratuïtat dels bitllets. Acusacions de manca d'informació, doncs, i d'absència total d'autocrítica, cosa que porta a la curiosa situació que sigui el ministre de l'Interior, Alfredo Pérez Rubalcaba, qui hagi sortit a demanar disculpes.
Per la seva banda, però, la ministra acusa els socialistes catalans d'insolidaris i creu que són ells els que li estan buscant la ruïna política. Sigui com sigui, l'alarma al PSC i al PSOE és doble, perquè el caos afecta una comarca, el Baix Llobregat, de suport majoritari als socialistes i on la segona força política és el Partit Popular.
Indignació entre els ciutadans
I mentre el neguit, tant a la plaça de Sant Jaume com a La Moncloa, és cada vegada més evident, el sentiment entre els usuaris i ciutadans és d'indignació davant del col·lossal col·lapse de trànsit viscut aquest dijous per milers de conductors com a resultat d'una mesura que avui es manté amb algunes correccions i que ha provocat noves retencions, de fins a 10 quilòmetres, a diferents punts de la C-31 com Gavà o Vilanova. Escarmentats per les retencions, alguns conductors han agafat la C-32 que durant el matí ha registrat cues de fins a 8 quilòmetres.
Segons la darrera enquesta de la Generalitat, feta abans de l'última crisi, creix la desafecció cap als polítics en general, i els ciutadans ja consideren les infraestructures com el segon problema més important, només superat per l'habitatge. El 44% dels catalans creuen que això no hi ha cap partit polític capaç de resoldre-ho.
El PSC s'ha quedat sol defensant la ministra. CiU, Esquerra, el PP, IC-V i el grup mixt n'han exigit la dimissió.
El que fan els polítics catalans només són declaracions, això sí que ho podries dir. Però vull recordar-te que ni la Generalitat ni el Parlament no tenen cap mena de competència en l'afer de rodalies, la gestió està en mans espanyoles.
No comparteixo aquesta opinió que els polítics hagin desaparegut.
ERC i IC ja poden dir missa les decisions del govern són col·legiades per tan afecta a tots. No han demanat la dimissió cap del 3.
Per bé o per mal les cagades afecten a tots per igual.
De que serveix dir que "no" com a partit si després com a govern dius que "si"?
si no estan d'acord amb el PSC ja saben on està la porta.
Roger: Tan en quant el desgavell ens afecta a tots el govern de la Generalitat té l deure moral de procurar pel benestar dels seus ciutadans. Val a dir que en els darrers dies la seva actitud ha millorat força.
Bacus: Cal governar a les dures i a les madures. La responsabilitat de l'obra és del gobierno de españa.
Publica un comentari a l'entrada