21 d’abril 2007

AVE Hispalis

Una vegada més a Sevilla, i en van tres aquest darrer any, a treballar una mica. Aquesta vegada però he deixat de banda els taxis [Desigualtats i taxis] i m'he passat als autobusos urbans. Menys còmodes i ràpids que els taxis, però més vius, sostenibles i entretinguts especialment per la perspectiva que et donen de la ciutat i la seva gent. Per cert el preu del bitllet senzill era d'1€, a Barcelona el tenim un 25% més car. Badant per la finestra del bus vaig poder observar que la ciutat estava engalanada amb unes banderoles morades que celebraven els quinze anys de l'arribada de l'AVE Madrid-Sevilla. Mentrestant nosaltres el seguim esperant amb més o menys paciència, diuen que l'any vinent ja el tindrem aquí (algú s'ho creu?). Comentant-ho amb alguns Sevillans em van parlar de les meravelles de l'alta velocitat i a la vegada, davant la meva "queixa", em van recordar que a la seva darrera visita a Barcelona van poder veure amb enveja com nosaltres celebràvem els 75 anys de la inauguració de la línia de metro que unia la plaça Catalunya amb la plaça Lesseps. Sevilla no té metro, tot i els molts intents que hi ha hagut per construir-lo des dels anys setanta, sembla ser però que en breu disposaran de la primera línia. En acabat vaig pensar que potser som una mica rondinaires...

Al bus, saltant d'una idea a una altre, em va venir al cap la imatge d'aquella hòrrida mascota, que tenia per nom Curro, apunt de morir ofegada quan la rèplica de la nau de Elcano va enfonsar-se al riu Guadalquivir (evidentment les imatges estan disponibles a Youtube... ¡Cuidao' con Curro!).